Din webbläsare stödjs ej längre!

Uppdatera din webbläsare för att webbplatsen ska visas korrekt.

Uppdatera min webbläsare nu

Välkommen till Jetcost

Av tekniska skäl och i marknadsföringssyfte använder (inklusive personlig anpassning av annonser) vi cookies och andra, liknande spårningstekniker (våra egna samt sådana från tredje part inom och utanför EU) på vår sajt. Om du går med på att dessa används, inklusive att data skickas utanför EU enligt vår cookiepolicy, och vill fortsätta, klickar du på ”Godkänn alla och fortsätt på sajten”.

Gå till ändra konfiguration för att göra inställningar eller klicka här för att fortsätta med cookies som inte är nödvändiga.

Vanliga frågor

 

Vanliga frågor och användbar information om de tjänster Jetcost erbjuder.

Jag har problem med Jetcost

Om du stöter på problem med Jetcost hittar du användbar information här:

Varför ändras priset ibland när jag omdirigeras till en flygleverantör?

Jetcost är en sökmotor - vi fastställer alltså inte priserna själva. Flygpriserna och tillgängligheten ändras konstant, baserat på den information som tillhandahålls av resetjänstleverantörerna. Vi garanterar dock att uppgifterna uppdateras regelbundet för att detta ska tas med i beräkningen.

Vi gör allt vi kan för att försäkra oss om att den information du hittar på Jetcost ska vara tillförlitlig och uppdaterad. Vid sällsynta tillfällen kan det dock finnas skäl till att ett pris på sajten inte är aktuellt, vilket kan ha med tillgänglighet och den tid som krävs för uppdatering att göra.

Eftersom vi är en sökmotor är det inte vi själva som anger priserna, som visas för reseleverantörernas räkning. Jetcost påverkar inte priserna: Vi kan bara visa de biljettpriser och den tillgänglighet som reseleverantörerna tillhandahåller oss. När du omdirigeras av oss till en partners sida för att slutföra bokningen uppdateras och visas alla uppgifter om flygresan i detalj, inklusive priset. Det pris du i slutändan betalar kan variera på grund av olika tillval som reseleverantören erbjuder, t.ex. bagage, platsbokning och reseförsäkring.

Är det pris som Jetcost anger garanterat?

Eftersom det inte är vi själva som bestämmer priserna kan vi inte garantera de slutgiltiga priserna, som fastställs av flygbolagen och resebyråerna. Vi gör allt vi kan för att försäkra oss om att den information som visas på Jetcost ska vara tillförlitlig och uppdaterad, men priserna och de tillgängliga flighterna kan ofta ändras. Vid mycket sällsynta tillfällen kan det också finnas tekniska skäl till att priset inte är exakt angivet.

Kan jag reservera i min egen valuta?

Vissa flygbolag och resebyråer erbjuder inte möjligheten att reservera deras produkter i den valuta du önskar på sina webbplatser. Om dessa produkter visas på Jetcost bör du dock kunna reservera i den valuta du själv väljer. Observera att om det inte är möjligt fastställs växelkursen av din bank eller ditt kreditkortsföretag.

Kontakta din bank om du vill veta mer om vilka växelkursavgifter du måste betala.

Problem i samband med omdirigering till en partner

Om du stöter på problem i samband med bokningen rekommenderar vi dig att kontakta flygleverantören för de resor det gäller. Jetcost har inte tillgång varken till flygbolagens eller resebyråernas bokningssystem, eller till deras webbplatser.

Webbplatsen fungerar inte

Ibland kan problem på webbplatserna orsakas av problem med webbläsaren. Dessa problem kan man ofta lösa genom att rensa cacheminnet och ta bort cookies. Ibland kan det hända att vi har tekniska problem som måste lösas och att webbplatsen därför inte fungerar som den ska.

Problem med appen

90% av alla problem som har med appen att göra kan lösas genom att appen avinstalleras och installeras på nytt. Vi rekommenderar att du prövar detta först, och därefter kontaktar oss om problemen kvarstår.

Jag är blockerad

För att undvika negativa effekter på webbplatsen för Jetcost använder vi en tillämpning för att undersöka att webbplatsen används korrekt.

Ibland kan den göra att riktiga användare blockeras av misstag. Orsakerna till detta kan vara flera, bland annat -- men inte enbart -- något av följande:

Du använder en VPN som vi har varit tvungna att blockera på grund av tidigare överdriven bottrafik.

 
  1. Du använder vår webbplats mycket snabbt och överskrider gränserna för våra hastighetsnivåer.

  2. Du har en plug-in i din webbläsare som kan påverka hur vår webbplats interagerar med dig som användare.

  3. Du använder en automatiserad webbläsare.

 

Om du blivit blockerad vid normal användning, pröva att rensa cacheminnet och ta bort cookies. Kontakta oss om det inte fungerar.

Flygbolag, flygplats, rutt eller reseleverantör saknas

Vi uppdaterar vår databas dagligen, men det kan hända att du inte hittar ett visst flygbolag eller en viss flygplats, rutt eller reseleverantör på Jetcost. Det kan betyda att flygbolaget, flygplatsen, rutten eller reseleverantören som saknas inte är tillgänglig på våra webbplatser, eller att vi ännu inte har infört den i vår databas.

Sök direktflyg

Om du enbart letar efter direktflyg kan du filtrera sökresultaten genom att klicka på fliken ”enkel resa” på söksidan. På resultatsidan kan du filtrera resultaten så att enbart direktflyg visas, genom att kryssa i rutan ”direkt” i kolumnen med rubriken ”stopp” högst upp till vänster.

Gruppbokningar

På Jetcost kan du hitta de bästa flygresorna för grupper på upp till 9 resenärer.

För fler resenärer kan flygbolaget eller reseleverantören be dig att göra bokningen via telefon eller på en särskild sida på sin webbplats. Anledningen är att flygbolagen kan ha förmånliga gruppriser och särskilda bokningsvillkor.

För att få veta mer rekommenderar vi att du gör en sökning på Jetcost för att identifiera de flygbolag och resebyråer som säljer den rutt du valt, och att du sedan kontaktar leverantören direkt innan du bokar för att kontrollera dess policy.

Biljettpriser för barn/småbarn och barn som reser själva

Familjeresor: Priser för barn och spädbarn

Vissa flygbolag kan ha billigare biljettpriser för barn och/eller spädbarn. För att säkerställa att du får de mest exakta flygpriserna och inte oroa dig, ber vi dig alltid ange att du tänker resa med barn och / eller spädbarn.

Förstå det pris som visas

När du har angett antalet resenärer visar vi resultatet av flygsökningen för att visa det sammanlagda priset (som vi har fått från flygbolaget eller resebyrån).

Vi kan inte tillhandahålla individuella priser för denna totalsumma, men för att du ska kunna jämföra flygresorna visar vi genomsnittspriset per person. Detta är det sammanlagda priset för gruppen, delat med antalet passagerare - inklusive barn och spädbarn.

Om biljetterna är billigare för barnen eller spädbarnen i gruppen kan du vara säker på att vi har tagit dessa lägre priser med i beräkningen av det sammanlagda priset.

När du har valt en flygresa dirigerar vi i regel om dig till flygbolagets eller resebyråns webbplats, där du kan se priserna i detalj för alla resenärer. Vi rekommenderar att du kontrollerar dessa uppgifter noggrant innan du bokar. Det sammanlagda priset för alla resenärer ska dock motsvara det pris som angivits på Jetcost.

Biljettpriser för minderåriga som reser själva

Vissa flygbolag har särskilda regler och priser för personer under 18 som reser ensamma. Vi rekommenderar att du kontrollerar dessa uppgifter med det flygbolag eller den resebyrå du valt innan du genomför bokningen.

Hur kan jag ändra språk?

Jetcost är tillgängligt på 15 språk.

På datorn kan du ändra språket på vår webbplats genom att klicka på flaggan i övre högra hörnet på skärmen och sedan välja land i rullgardinsmenyn.

För att ändra språk på vår webbplats på mobilen, klicka på flaggan i övre högra hörnet och välj ditt land i rullgardinsmenyn.

För att göra detta, klicka på ikonen i nedre vänstra hörnet och sedan ”välj land”.

Hur kan jag kontakta Jetcost?

 Adress: Blue SAS

75, boulevard Haussmann - 75008 Paris, Frankrike

Telefon: +33 176544608 (lokalsamtalstaxa från fast telefon, undantaget eventuella operatörskostnader)

E-post: [email protected]

Observera att vi inte är en resebyrå och att vi inte säljer några biljetter. Om du har frågor som gäller en bokning, kontakta resebyrån eller flygbolaget direkt.

Frågor och synpunkter: [email protected]

Partnerskapsmöjligheter: [email protected]

Jetcost kommunicerar enbart via e-postadressen [email protected] Meddelanden som inte kommer från en sådan adress kommer inte från oss.

Prenumerera gratis för att få de senaste reseuppdateringarna.
Klicka på Tillåt när du blir tillfrågad om Aviseringar.