Samarbeta med oss
Få tillgång till vår erfarenhet och utöka ditt företag
Jetcost grundades 2006 och är en av de viktigaste aktörerna inom området och erbjuder resenärer tillgång till ett oöverträffad urval av flyg, hotell, privat boende och biluthyrningslösningar, tillgängliga på 17 språk i 38 länder och mer än 80 domäner.
System för hantering av interna supportärenden
Totalt antal inkomna och behandlade förfrågningar under perioden januari 2023 - 31 december 2023: 0
Huvudsakliga ämnen: EJ TILLÄMPLIGT
Tid för att behandla och lösa förfrågningarna: EJ TILLÄMPLIGT
Totalt antal förfrågningar lösta: EJ TILLÄMPLIGT
Redo att bli en av våra partners?
KLICKA NU FÖR ATT GÅ MED!
Ofta ställda frågor
Hur fungerar Jetcosts kommersiella modell?
Vår kommersiella modell varierar beroende på produkt och marknad: onboarding är alltid föremål för utvärdering från vårt team. När vi har bekräftat möjligheten att börja publicera ditt innehåll kommer vi också att dela med oss av kommersiella villkor och förslag.
Vilka lösningar erbjuder Jetcost till potentiella partners?
Jetcost erbjuder flera olika produkttyper för att våra partners ska kunna nå sina mål och uppnå sina strategiska mål.
På Jetcost hittar du en huvudsaklig uppsättning API-matade ”kärnerbjudanden” samt flera annonseringsalternativ som checkbox, exit-unit, inline och promobox för dem som är intresserade av att öka sitt varumärkes synlighet och medvetenhet.
Utöver detta erbjuder vi standardiserade medielösningar (t.ex. banners) som kan användas direkt eller via mediepartners och nätverk.
Hur bedömer ni en partners kvalitet för publicering på Jetcost?
Vi gillar partners som visar innehåll som är lättillgängligt för våra slutkunder, innehåll som omedelbart kan bekräftas och som överensstämmer med det som har publicerats. Partners som erbjuder en stark kundservice. Partners vars användarupplevelse är smidig från början till slut. Partners som har branschrelevanta ackrediteringar. Detta gäller inte bara i onboardingfasen, utan kommer också att övervakas noga efter aktivering.
Vi anser att en dokumenterad erfarenhet av framgångsrikt samarbete med andra företag i resebranschen är en viktig grön flagga för potentiella partner.
Vilka är de tekniska kraven för integration med Jetcost?
För huvudintegrationen behöver vi ett fullt fungerande API för sökningar och förfrågningar med relevant dokumentation, medan vi för andra typer av annonsprodukter behöver olika element beroende på komplexiteten hos den valda produkten (länkar, bilder, logotyper, texter).
Integrationen sker först efter att en överenskommelse har träffats mellan Jetcost och partnern i fråga. Vi kommer att kvalitetskontrollera din webbplats innan vi kontaktar dig.
Baserat på det specifika kommersiella avtalet kommer olika rapporteringskrav att gälla. Om en partner ansluts med en kommersiell modell som bygger på kostnad per förvärv är förmågan att effektivt rapportera i ett format som överensstämmer med våra krav avgörande.
Vem kommer att stödja min verksamhet på Jetcost när jag väl är ombord?
Det kommersiella teamet kommer att vara din huvudsakliga kontaktpunkt: de kommer att arbeta i partnerskap med andra delar av vår verksamhet (t.ex. teknik) för att hjälpa dig att optimera din prestanda och se till att allt fungerar smidigt. För att kunna stödja optimeringen av din verksamhet ber vi våra partners att tillhandahålla rapporteringsformat som motsvarar våra standarder. Redovisningsteamet kommer att hantera betalningen av fakturor, baserat på din specifika betalningsmodell.